Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks
Maka BERISTIQOMAHlah dalam menyampaikan sesuatu ILMU walaupun hanya dengan sepatah kata.. Coretanku dihidangkan buat tatapan sang pembaca, semoga bermanfaat buat semua.. :)
Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

Wednesday, March 16, 2016

CSC BEST !!!

CSC??? Apa itu CSC ya? Takpe korang tak perlu penat-penat kerah otak untuk mentafsirkannya, nanti lain pula maksud yang korang fikir..

CSC253 code subjek yang aku belajar di semester 6


"Wah, bestnya belajar multimedia..."
Stress jadinya bila orang lain yang terlebih excited  pabila mendengar aku belajar multimedia. Korang tak tahu betapa seksanya student diploma matematik harus belajar subjek yang jauh panggang dari api ini.
Antara projek pertama aku, time buat tu aku memamng tak faham dan stress sangat. Tapi bila tengok pada hasilnya, WAH macam tak percaya pula diri sendiri yang buat.. heeee....



Haa... inilah anatara software yang aku belajar untuk mengenali apa itu multimedia. Daripada  zero, aku mula memahami fungsi-fungsi software di atas :)






Jadi macam biasalah bila nak pandai menggunakan adobe-adobe di atas ni, mestilah practice banyak kali kan. Jadi tersenarailah assingment yang sangat mencabar aku.


Haaa... bak kata pepatah "Tak kenal maka tak cinta kan..." lepas berbulan-bulan mengharungi pancaroba kehidupan dalam subjek ini. Aku mula JATUH CINTA dengan subjek MULTIMEDIA (CSC)... Project yang bertemakan "Video Promotion" memberi pengalaman baru dalam kehidupan aku sebagai student matematik yang 24jam menghadap nombor sahaja. Berbeza CSC, ia subjek yang memerlukan kemahiran dan pemahaman soal software-software dan tahap pemikiran yang kreatif.


Kami bersama-sama pelajar daripada sekolah SESTA menjalankan shooting untuk video kami.




Hahahaha,, dah macam kisah drama bersiri daarr...

Antara scene yang dilakonkan di dalam video kami


Kami bertungkus lumus menyiapkan projek yang bakal dipertandingkan


Project yang terhasil berkat titik peluh kami

"CSC BEST" bukan untuk mereka yang kreatif sahaja. Tapi untuk mereka yang berani untuk menyahut cabaran dalam MENCABAR diri sendiri. Dulu aku menganggap CSC ini subjek yang sangat menakutkan, tetapi selepas menimbanya baru aku sedar yang ia sangat menyeronokkan..


NOTE : Bila dah belajar CSC ni, baru tahu betapa mencabarnya pekerjaan sebagai EDITOR ni. Lepas ni kalau tengok MOVIE tak boleh komen lebih-lebiih sebab dah tahu kesukaran disebaliknya...

No comments: